رقابت تولیدکنندگان در حوزه صادرات
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، آمار صادرات فولاد سازان بزرگ کشور نشان داده که این فولاد سازان در سال قبل بالغ بر ۵ میلیون و ۵۴۷ هزار تن فولاد و محصولات فولادی صادر کردند که نسبت به سال ۹۶ چیزی حدود ۲۵ درصد افت داشته است. یکی از برترین فولاد سازان بزرگ کشور در سال ۱۳۹۷ فولاد خوزستان بود که توانست ۲ میلیون و ۱۸۳ هزار تن شمش صادر نماید که البته ۲۱ درصد پایین تر از سال ۹۶ بوده است.

ذوب آهن به عنوان دومین فولاد ساز برتر کشور در سال قبل ۹۰۲ هزار تن انواع محصولات فولادی صادر کرد که نسبت سال ۹۶ از کاهش ۲۲ درصدی برخوردار بود. فولاد مبارکه اصفهان به عنوان سومین فولاد ساز برتر ایران در سال گذشته ۸۷۸ هزار تن محصولات خود را به کشور های دیگر صادر کرد که صادرات این شرکت نیز ۳۲ درصد کمتر از سال ۹۶ می باشد. فولاد کاوه جنوب کیش به عنوان چهارمین شرکت برتر در امر صادرات فولاد کشور در سال قبل با افت ۱۴ درصدی در صادرات خود همراه بود و صادراتش را به ۶۹۰هزار تن رساند که این شرکت کمترین میزان افت را در صادرات به خود اختصاص داده است. فولاد هرمزگان نیز  با افت ۴۷ درصدی به حجم ۵۸۲ هزار تنی رسید.

از سوی دیگر، صادرات فولاد خراسان نیز به میزان ۱۳۰ هزار تن بلوم و ۵۷ هزار تن میلگرد بود. این شرکت برای نخستین بار توانسته بود حجمی بیش از ۱۰۰ هزار تنی شمش خود را به بازارهای هدف صادرات ارسال نماید. فولاد آلیاژی ایران هم در سال قبل موفق به صادرات ۳۹ هزار تن میلگرد شد که البته ۴۱ درصد کمتر از سال ۹۶ بود. فولاد اکسین هم با افت ۳۶ درصدی صادرات خود را به ۱۴ هزار تن رساند. امید بر این است، با مزیت رقابتی مبارکه در تولید محصولات با کیفیت بتوانیم از این فرصت حداکثر استفاده را با جذب بازارهای همسایه داشته باشیم.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: